Istoric

De 33 de ani, Global Management Challenge, reprezinta cea mai importanta competitie de management strategic din lume, care se adreseaza atat managerilor cat si studentilor. Concursul, la care au participat, pana in prezent, peste 480.000 persoane, se bazeaza pe un simulator interactiv de business, creat de un grup de cercetatori in management, de la Universitatea Strathclyde din Scotia.
Creat pentru a arata studentilor consecintele luarii deciziilor asupra succesului unei companii virtuale, la inceputul anilor 70, simularea se desfasura in cadrul salilor de curs.
In 1979, un tanar asistent din cadrul Institutului Superior de Economie si Management din Portugalia, Luis Alves Costa, a descoperit avantajele utilizarii simulatorului, intr-un eveniment competitional adresat publicului larg.
Treptat, simulatorul a dovedit numeroase beneficii, in diverse domenii, si pentru alte tari. Poate fi utilizat, cu succes, ca instrument de imbunatatire al lucrului in echipa, pentru a identifica potentialul managerial sau pentru a analiza comportamentul candidatilor in conditii de stres.
In primii ani, competitia s-a desfasurat numai in Portugalia, iar din anul 1984, aceasta a devenit internationala.
In plus, pe langa cresterea in dimensiuni a simulatorului GMC, acesta s-a adaptat si la conditii impuse de mediul real, introducand frecvent factori noi care au adus atractii si dificultati pentru concurenti. In acest mod, a reusit sa introduca moneda euro, inainte de a exista in viata reala, precum si utilizarea tehnologiei internetului pentru simulator, in scopul patrunderii pe cat mai multe piete.
Finala Internationala, din fiecare editie, s-a desfasurat in locatii precum Paris, Lisabona, Varsovia, Macao si Kiev.

In anul 2013, s-a desfasurat, pentru a doua oara, la Bucuresti. Pentru editia 2015-2016, Finala Internationala va avea loc in 18-20 aprilie 2016 la Macao.